RonOTS
Opcja, poziom, skill w przedmiocie? - poradnik! - Wersja do druku

+- RonOTS (https://forum.ronots.com)
+-- Dział: Ogolne (https://forum.ronots.com/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Poradniki Graczy / Players Tutorials (https://forum.ronots.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Wątek: Opcja, poziom, skill w przedmiocie? - poradnik! (/showthread.php?tid=12312)



Opcja, poziom, skill w przedmiocie? - poradnik! - Gqo Nvi - 14-12-2013

Witam. Ten poradnik ma na celu opisanie czym jest opcja, poziom, szczęście i skill na RonOTS. Postaram się wyjaśnić Wam czym możemy ulepszać zdobyte przedmioty, gdzie możemy zdobyć GEMY potrzebne do ulepszania oraz jak dokładnie działa cały ten system. Mam nadzieje, ze poradnik się komuś przyda!

System opcji, poziomu itp:

1. Opcja:

Na RonOTS możemy zdobyć przedmioty posiadające opcje. Opcja w zależności od rodzaju przedmiotu dodaje punkty ataku, obrony lub też tego i tego. Z potworków jak i z questow możemy zdobyć przedmiot z maksymalnie opcja 5, a każdą kolejną możemy zwiększyć jedynie odpowiednim klejnotem.



Zbroja:

W przypadku zbroji (czyli tarczy, butow, spodni itp) 1 punkt opcji dodaje 1 punkt obrony. Czym wiecej punktow obrony posiada nasza zbroja, tym mniejsze obrazenia przyjmuje nasza postac. Przyklad:

Zwykly helm: helm wikingow (Obr:4 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Helm z opcja: helm wikingow (Obr:5 Opcja:+1 Poziom:+0 Szczescie: 0%).

Jak widac opcja dodala 1 punkt obrony do naszego helmu. Jezeli trafilby nam sie np helm z opcja +2, wtedy oczywiscie dostalibysmy +2 punkty obrony.


Bron:

W przypadku broni (oprocz tej magicznej) 1 punkt opcji dodaje 1 punkt ataku oraz 1 punkt obrony. Czym wiecej punkotw ataku i obrony posiada nasza bron, tym wieksze sa zadawane przez nas obrazenia, oraz zmniejszaja sie obrazenia przyjmowane przez nasza postac. Przyklad:

Zwykla bron: bulawa (Atk:16 Obr:11 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Bron z opcja: bulawa (Atk:17 Obr:12 Opcja:+1 Poziom:+0 Szczescie: 0%).

Jak widac opcja dodala 1 punkt ataku oraz 1 punkt obrony wiecej do naszej broni. Kazdy punkt opcji wiecej, dodalby do naszej broni 1 punkt ataku i obrony wiecej.


Bron magiczna:

W przypadku broni magicznej, 1 punkt opcji dodaje 4 punkty ataku oraz 1 punkt obrony. Oprocz tego opcja dodaje nam % do obrazen magicznych, co zwieksza zadawane przez nas obrazenia czarami. Przyklad:

Zwykla laska: wezowa laska (Atk:30 Obr:30 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%). Dodaje 1.05% do obrazen magicznych.
Laska z opcja: wezowa laska (Atk:34 Obr:31 Opcja:+1 Poziom:+0 Szczescie: 0%). Dodaje 1.19% do obrazen magicznych.

Jak widac kazdy punkt opcji dodaje 4 punkty ataku, 1 punkt obrony oraz troszke % do obrazen magicznych. Czym wiecej % obrazen magicznych, tym wieksze beda obrazenia zadawane przez nas z czarow.



2. Poziom:

Wlasciwie kazdy z dostepnych przedmiotow na RonOTS moze posiadac poziom. Mozemy zdobyc maksymalnie przedmiot z 4 poziomem, a kazdy poziom wiecej mozemy zwiekszyc odpowiednim gemem.


Zbroja:

W przypadku zbroji, 1 punkt poziomu nic nie zmienia. Aby dodac punkt obrony potrzebujemy az 2 poziomow w przedmiocie. Przyklad:

Zwykle buty: buty przyspieszenia (Obr:0 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Buty z poziomem: buty przyspieszenia (Obr:0 Opcja:+0 Poziom:+1 Szczescie: 0%).
Buty z 2 poziomami: buty przyspieszenia (Obr:1 Opcja:+0 Poziom:+2 Szczescie: 0%).

Jak widac potrzeba az 2 poziomow, aby zwiekszyc obrone naszych butow, zbroji itp. Jezeli z potworka wypadnie nam np zbroja z poziomem 3, wtedy owa zbroja bedzie miala tylko 1 obrony wiecej od zwyklej. Aby zwiekszyc obrone o 2 bedziemy musieli ulepszyc jej poziom do 4.


Bron:

W przypadku broni (oprocz magicznej), kazdy punkt poziomu dodaje 1 punkt ataku, lecz potrzeba az 2 do zwiekszenia obrony. Przyklad:

Zwykla bron: wojenny mlot (Atk:45 Obr:10 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Bron z poziomem: wojenny mlot (Atk:46 Obr:10 Opcja:+0 Poziom:+1 Szczescie: 0%).
Bron z 2 poziomami: wojenny mlot (Atk:47 Obr:11 Opcja:+0 Poziom:+2 Szczescie: 0%).

Jak widac poziom dodaje 1 ataku do broni, lecz tak samo jak w przypadku zbroji, potrzeba az 2 by zwiekszyc obrone o punkt wiecej.

Bron magiczna:

Kazdy punkt poziomu w broni magicznej dodaje 2 punkty ataku, lecz tak samo jak w przypadku zbroji i zwyklej broni, potrzeba az 2 poziomow na 1 punkt obrony. Przyklad:

Zwykla laska: wezowa laska (Atk:30 Obr:30 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Laska z poziomem: wezowa laska (Atk:32 Obr:30 Opcja:+0 Poziom:+1 Szczescie: 0%).
Laska z 2 poziomami: wezowa laska (Atk:34 Obr:31 Opcja:+0 Poziom:+2 Szczescie: 0%).

To samo co w przypadku zbroji i zwyklej broni. 1 punkt poziomu dodaje 2 punkty ataku, lecz potrzeba 2 poziomow aby zwiekszyc obrone o jeden.



3. Skill w przedmiotach:

Skill to dodatkowy atak w przypadku broni, lub tez % dodatkowej obrony w przypadku tarczy. Dodatkowy atak to jeden z 8 zywiolow, ktory zadaje dodatkowe obrazenia magiczne. Nie sa to duze obrazenia, lecz w przypadku rookgardu, skill w broni jest niesamowicie wazny. % dodatkowej obrony w tarczy nie daje zbyt duzo, tak wiec nie warto na niego polowac.


Tarcza:

Skill w tarczy dodaje % dodatkowej obrony. Teoretycznie nie jest to odczuwalne. Mozemy zdobyc tarcze z: 0% dodatkowej obrony, 50%, 100%, 150% i maksymalnie 200%. Przyklad:

Zwykla tarcza: rzymska tarcza (Atk:0 Obr:32 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Tarcza z skillem: rzymska tarcza (Atk:0 Obr:32 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%). Posiada 200% dodatkowej obrony.

Nawet maksymalne 200% dodatkowej obrony nie jest odczuwalne, wiec jest to tylko ozdoba opisu naszej tarczy. Nie warto meczyc sie caly dzien, aby zdobyc tarcze z tym dodatkiem.


Bron:

W przypadku broni, skill dodaje dodatkowy atak jakiegos zywiolu. Wszystkich zywiolow jest 7, czyli: ziemia, energia, ogien, lod, smierc, swietosc, trucizna - jak mozna sie domyslec, kazdy z tych zywiolow zadaje atak o wlasnym zywiole. Przyklad:

Zwykla bron: wlocznia (Atk:35 Obr:0 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Bron z skillem: wlocznia (Atk:35 Obr:0 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%). Posiada dodatkowy atak swietosci.

Kazdy dodatkowy atak zadaje niewielkie obrazenia magiczne, tak wiec na mainie nie jest to niezbedne do spokojnej gry. W przypadku rookgardu, skill w broni odgrywa bardzo wazna role. Bez niego ciezko byloby np zabic Demona, ktorego fizycznymi atakami nie damy rady nawet zadrasnac.



4. Szczescie w przedmiotach:

Kazdy przedmiot, jaki mozemy zdobyc z questow lub z potworkow ma % szczescia. Szczescie potrzebne jest do gemowania broni. Minimalne to -25%, a maksymalne to +25%. Czym wieksze jest % naszego przedmioty, tym wieksze prawdopodobienstwo, ze gem lub runa ulepszajaca zadziala poprawnie. Przyklad:


Zwykly przedmiot: jaszczurza zbroja (Obr:16 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Przedmiot z niskim szczesciem: jaszczurza zbroja (Obr:16 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: -25%).
Przedmiot z wysokim szczesciem: jaszczurza zbroja (Obr:16 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 25%).

Z potworkow mozemy zdobyc przedmiot z minimalnym szczesciem -25% i maksymalnym +24%. Aby zwiekszyc do 25% potrzebujemy odpowiedniego klejnotu. Kazdy gem ma % prawdopodobienstwa, ze wejdzie w nasz przedmiot. % szczescia naszego przedmiotu jest bardzo wazny, gdy chcemy go ulepszac i najlepiej przed ulepszaniem zwiekszyc go do maksymalnego.



5. Wyborowosc:

Kazdy przedmiot, jaki mozemy zdobyc z questow lub z potworkow moze byc wyborowy. Maksymalnie z potwora lub questa mozemy dostac przedmiot z wyborowoscia 1, natomiast ulepszyc mozemy maksymalnie do wyborowosci 4.


Zbroja:

W przypadku kazdego elementu zbroi czy tarczy, 1 wyborowosc odpowiada 3 punktom obrony. Przyklad:

Zwykly nogawice: plytowe nogawice (Obr:7 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%)
Nogawice z wyborowoscia 1: plytowe nogawice (Obr:10 Opcja:+0 Poziom:+0 Wyborowosc: 1 Szczescie: 0%).
Nogawice z wyborowoscia 4: plytowe nogawice (Obr:19 Opcja:+0 Poziom:+0 Wyborowosc: 4 Szczescie: 0%)

Wyborowosc podnosi 3 obrony w kazdym elemencie uzbrojenia, zwiekszajac tym samym sile naszej obrony i zmniejszajac obrazenia przyjmowane przez nasza postac. Ulepszac w ten sposob elementy zbroi warto tylko wtedy, gdy mamy juz ulepszona bron i nie mamy co robic z pieniedzmi :]


Bron:

W przypadku broni, 1 wyborowosc dodaje broni 3 punkty ataku oraz 3 punkty obrony. Maksymalnie mozemy ulepszyc bron 4 pentagramamy, uzyskujac tym samym wyborowosc 4 i 12 ataku oraz obrony wiecej! Przyklad:

Zwykla bron: przekuty wspanialy miecz (Atk:58 Obr:42 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Bron z wyborowoscia 1: przekuty wspanialy miecz (Atk:61 Obr:45 Opcja:+0 Poziom:+0 Wyborowosc: 1 Szczescie: 0%).
Bron z wyborowoscia 4: przekuty wspanialy miecz(Atk:70 Obr:54 Opcja:+0 Poziom:+0 Wyborowosc: 4 Szczescie: 0%).

Jak widac wyborowosc bardzo mocno zwieksza statystyki naszej broni. Dokladnie tak samo zadziala to na bron dystansowa, czyli np kusze.


Bron magiczna:

W przypadku broni magicznej, 1 wyborowosc dodaje naszej broni 12 punktow ataku oraz 3 punktu obrony.Oprocz tego opcja dodaje nam % do obrazen magicznych, co zwieksza zadawane przez nas obrazenia czarami. Przyklad:

Zwykla laska: wezowa laska (Atk:30 Obr:30 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Laska z 1 wyborowoscia: wezowa laska (Atk:42 Obr:33 Opcja:+0 Poziom:+0 Wyborowosc: 1 Szczescie: 0%).
Laska z 4 wyborowosciami: wezowa laska (Atk:78 Obr:42 Opcja:+0 Poziom:+0 Wyborowosc: 4 Szczescie: 0%)

Jak widac wyborowosc ulepszyla w rozdzce atak oraz obrone + jeszcze wplynela na bonus do % zadawanych obrazen magicznych, przez co czym wieksza wyborowosc, tym wiecej bedziemy bic z czarow majac zalozona te rozdzke.



6. Ulepszanie:

Na RonOTS istnieje mozliwosc ulepszania wlasciwie kazdego przedmiotu posiadajacego swoje statystyki. Do ulepszania potrzebujemy gemow, czyli szlachetnych kamieni, ktore mozemy wyloocic z odpowiednych potworow.



Dostepne przedmioty ulepszajace i ich zastosowanie:

Klejnot zycia
[Obrazek: Green_Gem.gif]
Wlasciwosci:
Szczęście przedmiotu + 40% szans podniesienie poziomu przedmiotu.
Klejnot podnosi poziom przedmiotu o 1. Maksymalnie do poziomu 16.
Wypada:
Z wszystkich potworow dajacych wiecej niz 700 punktow doswiadczenia. (1x)

Klejnot przeznaczenia
[Obrazek: Red_Gem.gif]
Wlasciwosci:
100% szans na podniesienie poziomu w przedmiocie.
Klejnot podnosi poziom przedmiotu o 1. Maksymalnie do poziomu 6.
Wypada:
Z wszystkich potworow dajacych wiecej niz 2000 punktow doswiadczenia. (1x)
Można go również kupić u NPC Lord Saurus w Yanta Ore za cene 50 kryształowych monet. (500k)

Klejnot szczescia
[Obrazek: Violet_Gem.gif]
Wlasciwosci:
100% szans na podniesienie szczęścia przedmiotu.
Klejnot podnosi szczescie przedmiotu o 1. Maksymalnie do 25%.
Wypada:
Z wszystkich potworow dajacych wiecej niz 3000 punktow doswiadczenia. (1x)

Klejnot chaosu
[Obrazek: Blue_Gem.gif]
Wlasciwosci:
Szczęście przedmiotu + 40% szans na podniesienie opcji przedmiotu.
Klejnot podnosi opcje przedmiotu o 1. Maksymalnie do opcji 6.
Wypada:
Z wszystkich potworow dajacych wiecej niz 10000 punktow doswiadczenia. (1x)

Pentagram Segity
[Obrazek: Pentagram.gif]
Wlasciwosci:
Pentagramu Segity możemy użyć jedynie na przedmiocie z minimalnymi statystykami: opcja 6+, poziom 16+, szczescie 25%, co w efekcie doda naszemu przedmiotowi wyborowosc zerujac tym samym wszystkie statystyki przedmiotu, zawyjatkiem szczescia, ktore pozostaje losowe.
Wypada:
Można ja kupić u NPC Segita w Drakenii za cene 3000 demonicznych esencji i 1 szafirowej monety. (100kk)


Doswiadczenie podane w przeliczeniu na exp x1.

Wszystkie te gemy mozemy wykorzystac do ulepszenia przedmiotow. Maksymalnie przedmiot mozemy ulepszyc do 7 opcji, 16 poziomu i 25% szczescia. Skill do broni badz tarczy dodajemy poprzez uzycie magicznego klejnotu. Przyklad:

Zwykly przedmiot: wojenny mlot (Atk:45 Obr:10 Opcja:+0 Poziom:+0 Szczescie: 0%).
Maksymalnie ulepszony przedmiot: wojenny mlot (Atk:80 Obr:38 Opcja:+7 Poziom:+16 Wyborowosc: 4 Szczescie: 25%). Posiada dodatkowy atak smierci.


Aby ulepszyc przedmiot, klikamy prawym przyciskiem myszy na gem badz tez rune, a nastepnie lewym przyciskiem myszy klikamy na przedmiot, ktory chcemy ulepszyc. Ulepszanie przedmiotow poprawie ich wlasciowosci obronne lub tez zwieksza zadawane przy ich uzyciu obrazenia. Dobrze ulepszony przedmiot pozwala na zabijanie nawet najmocniejszych przeciwnikow bez trudu.

UWAGA!
Ulepszanie przedmiotu nie zawsze moze sie udac! Jezeli kamien szlachetny nie wjedzie w bron tak jak trzeba, wtedy statystyki spadna w dol. Ulepszanie broni to bardzo ciezka i droga sprawa, gdyz zazwyczaj potrzeba duzej ilosci gemow aby ulepszyc dany przedmiot do maksimum.




To tyle. Mam nadzieje ze poradnik troszeczke pomogl i rozwiaj wszelkie watpliwosci dotyczace ulepszania itp.

Pozdrawiam
Gqonvi


RE: Wszystko o ulepszaniu - poradnik! - Qweascz - 14-12-2013

Wyborowość w przedmiotach takich jak armory, legi czy hełmy jak i tarcze daje 3 pkt obrony. A więc maksymalnie można zwiększyć obronę o 12 pkt.

Brakuje informacji o opcji 8 czyli maksymalnej która dostaję się w nagrodę od Slayera.

Brakuje również informacji o tym jak spada poziom i opcja jeśli próba ulepszenia skończy się nie powodzeniem. Popraw i będzie goood;p (nie wierze że to piszeDuży uśmiech) kawał roboty;p dobrej roboty


RE: Wszystko o ulepszaniu - poradnik! - Gqo Nvi - 14-12-2013

To z tym armorem poprawilem, pisalem w nocy i sie lekko ryplem ;]

Informacje o mozliwosci ulepszenia przedmiotu do opcji 8 - narazie jest dobrze tak jak jest.

A co do informacji o tym jak spada poziom czy opcja - jest i zawsze byla czerwonym drukiem na samym dole ;]


RE: Wszystko o ulepszaniu - poradnik! - Qweascz - 15-12-2013

chodziło mi o sam proces ze w przypadku "czerwonych" ulepszamy do +6 nigdy nie spada, z "lifami" moze spac z +15 na +6 a nawet +5 (tu nie pamiętam dokładnie kiedy i jak) z opcją tez +2 chyba wchodzi zawsze i nie SPADA. a później np z +4 spada o 1 poziom w dol na +3.


RE: Wszystko o ulepszaniu - poradnik! - Gqo Nvi - 15-12-2013

Ten poradnik raczej ma opisac system samych klejnotow i mniej wiecej co daja a nie jak dokladnie dziala caly system ulepszania - bo tego nie wiem.

@edit
Zmienilem rowniez nieco tytul, aby bylo to lepiej widoczne..